Bokrean

Hur hyped jag är på årets bokrea? Inte alls, faktiskt. Jag vet inte men vissa bokhandlar är sjukt tråkiga och har haft förhandsbokning uppe i flera veckor så att man har kunnat kika på reatitlar mm. Bokrean ska enligt mig starta vid midnatt den 24:e, man ska inte kunna boka titlar flera veckor i förväg… Men men, vad har jag hittat? På Adlibris hittade jag följande titlar som jag tänkte tipsa om: 

* Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj
* Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
* Dödssynden av Harper Lee
* Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

Ungdom/YA
* När hundarna kommer av Jessica Schiefauer

* Du vet var jag finns av Rachel Cohn
* Jag ger dig solen av Jandy Nelson
* Djupa Ro av Lisa Bjärbo
* Jag, En & Världens viktigaste kyss av David Levithan
* Trasig soppa av Jenny Valentine
* Pappersstäder av John Green
* Kaninhjärta & Rävsång av Christin Ljungqvist
* Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
* Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler
* Boken om Mademoiselle Oiseau av Andrea de La Barre de Nanteuil

Vilka böcker som faktiskt hamnar i min kundvagn återstår att se, har några sidor till att kika på innan jag beställer något alls. 

Har ni beställt något? Vilka blir era tips? 

Lämna en kommentar